måndag, januari 12, 2009

Sjukfortsättning

Så börjar familjen äntligen bli friska. Tack för alla tankar, mail och sms.

Fick åka med båda döttrarna till läkaren förra fredagen när de fortfarande hade feber efter drygt en vecka. Läkaren konstaterade då att äldsta dottern hade en sänka på 66 och lunginflammation. Det blev ordinerat penicillin och hostmedicin. Efter ytterligare en vecka med mediciner hostar hon fortfarande ordentligt och hennes sånglärare i skolan (dit hon tog sig efter många om och men när skolan började i torsdags) har förbjudit henne från att sjunga tills hon och halsen/rösten blivit friskare. Minsta dottern var inte lika sjuk. Hon hade något förhöjd sänka men var på bättringsvägen enligt läkaren så där blev det bara hostmedicin utskrivet eftersom de hon brukar inhalera inte fungerade ordentligt mot den här hostan. Sonen fick det lindrigast. Han tillfrisknade efter ungefär en vecka. Maken som aldrig är hemma mer än absolut nödvändigt gick och jobbade efter 3 dagar i sängen dras fortfarande med sviterna av influensan. Ska vi säga att han får skylla sig själv? Själv har jag fortfarande inte blivit sjuk *peppar, peppar, salt.....* Förstår absolut inte varför. Min syster hade en teori tidigare om att jag inte blev sjuk för att någon måste ta hand om de som var sjuka och min kropp "inte hade tid att bli sjuk". Men nu när alla blivit friska då? Varje dag har jag väntat att åka på influensan, men än har den inte kommit. Tack för det.

Inga kommentarer: