tisdag, maj 06, 2008

Fylla år

Morgonen börjades med ett grattis-sms från min bästa kompis. Tack C. Inte alls fel att börja dagen så.

Nyss kom chefen förbi och grattade och snackade lite. Några kolleger har också hunnit gratta. Ett grattismail från en kollega på annan ort har jag också fått :))

Hela tiden har det känts så avlägset att fylla år. Känner mig verkligen inte som 40. Möjligen som 34-35, men inte ett dugg äldre. Jag tycker 40 låter så mycket. Inser plötsligt att åren rusat iväg. Har börjat fundera vad jag gjort i mitt liv och vad jag vill göra i framtiden. 40-årskris? Kanske. Inser just idag hur mycket jag saknar min mormor, morfar, farmor och farfar. Deras omtanke. Deras värme. Deras vilja att alltid ställa upp. Att de alltid hörde av sig när någon fyllde år.

1 kommentar:

krusmynta sa...

GRATTIS!!!!

Livet börjar vid 40 ;)

Kram