onsdag, maj 07, 2008

Flyg

Glömde skriva att jag efter några års övertalning gav med mig och följde med maken upp i ett av de flygplan han brukar flyga. Ett ultralätt flygplan för två personer... Jag har stått emot eftersom jag får svindel när jag är högre upp än en stol... Men när vår bästa kompis, som också lätt får svindel, tog en tur med maken och sen sa att det inte var några problem lät jag mig övertalas. Det skulle jag inte ha gjort. Visst var det jättefint att se skåne "lite grann från ovan". De gula rapsfälten, de gröna där säden nyss kommit upp, de bruna där där den ännu inte kommit upp, vägarna, husen och havet. Att se vårt bostadsområde och vårt hus från ovan. Men visst fick jag svindelkänslor och det var ganska obehagligt när jag inte själv kunde påverka det. Planet här nedan var det vi tog en 10 minuters åktur i...

Inga kommentarer: