onsdag, april 02, 2008

Xtravaganza och vikt

Var på infomöte i går om xtravaganza, ett viktreduceringsprogram. Lät bra att de kunde garantera viktnedgång på minst 0,5 kg i veckan. Men det är nog inte min grej. Det är säkert bra att man binder upp sig för hela programmet, dvs minst 26 veckor, men min ekonomi klarar inte den ytterligare kostnaden som det skulle medföra. Totalkostnad på drygt 6500 kr per år och då är inte den speciella maten (drycken) inräknad som går på 500-600 kr/vecka. En deltidsarbetande löneassistent tjänar inte så bra. Man äter inte någon annan mat under de första tre veckorna utan dricker bara deras drycker men jag undrar om jag verkligen hade sparat 500-600 på att inte köpa vanlig mat till mig. Därefter "äter" man något mål dryck och något mål vanlig mat varje dag. I kostnaden på 6500 ingår visserligen ett träningskort med full tillgång till all träning på Oasens träningscenter och gruppträning en gång i veckan samt "peptalk" i grupp under de här 26 veckorna. Jag får nog hitta något annat sätt att gå ner i vikt på. Att låta bli att äta under tre veckor är inget för mig som gillar fredags- och lördagsmys med god mat och ett glas gott vin. Jag tror jag hade fått panik av att inte få tugga under tre veckor. Dessutom är det, som sagts, alldeles för dyrt för min ekonomi. Jag får väl helt enkelt börja äta sundare och motionera mer.

Inga kommentarer: