onsdag, mars 05, 2008

18 år

I söndags fyllde stora dottern 18 år!!! Vart har åren försvunnit??? Är jag oxå 18 år äldre än den dag hon föddes? Det känns verkligen inte så. Jag minns dagen då hon föddes som om det var igår. Åkte in till BB (ca 5 minuters väg hemifrån) efter samtal med dem när vattnet hade gått. De första timmarna hände inget, men från midnatt och fram till hon föddes 06.13 var det tufft. Efter all möjlig smärtlindring föddes hon äntligen. På morgonen när jag flyttade in på rummet låg runt 10 cm snö på fönsterbläcken. Denna lilla tjej var det gulligaste som fanns. Minns att jag var fruktansvärt valhänt. Jag hade knappt haft kontakt med bebisar innan hon föddes. Evis och självständing var hon från början, och är fortfarande. Många duster har vi haft genom åren. Många klädstilar har hon haft, allt från modesnobb i sexan till punkare - med ALLA attributen- i åttan och nian. Många förtroliga samtal har vi haft... Nu är hon 18 och får göra vad hon vill (nästan-hon bor ju fortfarnade hemma så lite får vi vara med och bestämma). Fattar inte att det gått 18 år! Igår skrev hon teoriprovet för körkortet och snart är det dax för uppkörningen. Var har min lilla tös tagit vägen?

Inga kommentarer: