torsdag, februari 21, 2008

Ensam på kontoret...

Sitter här i min ensamhet idag. Visst, fritids några rum bort hörs. Men personalen där är upptagen av barnen. Annars är här helt tom. Alla lärarna är ju lediga denna sportlovsvecka, rektorerna har tagit semester och min ena administrativa kollega likaså. Den andra dyker upp någon gång efter lunch eftersom hon är på kurs. Alltså sitter jag här i min ensamhet. Inte ens telefonen ringer idag. Jag har bara jobbat i drygt en timme men det känns som minst fem. Vill packa ihop och gå hem nu! Dessutom mår jag inte bra. Det värker både här och där. Armbågar, händer och rygg känns inte bra. Det tar så mycket energi att ha värk - jag blir så trött. Skulle kanske ta en paus i soffan i fikarummet? Nä, lojal som jag är så sitter jag kvar vid min dator och jobbar (förutom när jag smiter in och skriver här och läser lite andra bloggar). Men tråkigt är det att vara själv med radion (Radio Malmöhus är det enda som går in...) som enda sällskap. *suck* Får väl jobba vidare...

Inga kommentarer: