lördag, november 10, 2007

Snö

Döm om min förvåning när jag vaknade i förmiddags, efter en underbar sovmorgon, och upptäckte att allt var vitt...

Visst haglade det i går kväll/natt när jag la mig, men att det skulle komma snö hade jag inte väntat mig. Känns som om det är lite väl tidigt. Fick julkänslor direkt. Jag ÄLSKAR allt som har med julen att göra och hade gärna varit ledigt från någon dag före första advent tills någon dag efter julafton för att hinna fixa med allt jag skulle vilja hinna med under julen. Baka lussekatter, pepparkakor, julpynta, lägga in sill, göra julgotter, göra pepparkakshus, göra egen glögg - you name it...

Konstigare ändå är att lite av snön ligger kvar. Fortfarande. Här nere brukar det ju alltid töa bort innan det hinner landa på marken...

Inga kommentarer: