tisdag, september 04, 2007

Högt tryck

Länge sedan jag skrev här... Måste försöka bli duktigare på det här...

Har nu i alla fall börjat på lärarutbildningen. På väg mot det yrke jag funderat på i mååååånga år. Kursarna verkar okey. Har blivit uppdelade i tre grupper - inte konstigt eftersom vi är ca 200 nya antagna - och dessa tre grupper är uppdelade i ytterligare vardera 6 grupper. Resultat: i arbetslaget är vi 7 st. Lagom många när man ska disskutera saker.

Full fart är det. Har schemalagda dagar från morgon till kväll. Man kan ju undra när man ska hinn plugga? Får väl försöka hinna med en del på bussen. Bussen, jo, den åker jag. Smidigast och billigast. Man är väl student ;)

Det märks verkligen att det är en stor omställning att börja plugga. De här dagarna har det känts som om huvudet ska sprängas. Fullmatas med information och nya intryck hela dagarna. Jag sover som en stock om nätterna. Visserligen kanske det inte bara beror allt det där utan också att jag numera får gå upp 5.30 för att hinna till skolan tills 8. Hemma igen runt 17.

Böcker har beställts idag, från Internetbokhandlen . Helst skulle man ha haft dem innan kursen började. Lärarna ville att man ska hinna läsa ett kapitel i en bok tills i går. Började kursen i fredags! Slutade 15.30 och först då hade vi fått litteraturlistan. Inte lätt att hitta böcker på helgen. Begagnade skulle man ha försökt jaga direkt i fredags. Det vet jag nu. Till nästa kurs måste jag bara vara snabbare. Det är verkligen ingen billig historia med faktaböcker. Med tanke på att vi har 11 obligatoriska böcker på första kursen och en hel drös valbara. *suck* Förstår varför CSN-pengarna behöver komma nu (fast än har de inte dykt upp). Det är ett märkbart svinn av lönen redan pga de böcker jag köpt.

Inga kommentarer: