torsdag, juli 05, 2007

Varit på Kastrup

Så är dottern på väg till England. I hällande ösregn körde vi hemifrån efter en smått kaotisk morgon. Eftersom regnet öste ner insåg dottern att hon måste ha sin regnjacka. Och var fanns den? Inte hemma, inte hos pojkvännen och inte hos farmor, där hon vet hon hade den sist. Mycket letande av alla, men ingen regnjacka. Summan blev att hon fick ta min. Får väl klara mig utan min under semestern. Vad gör man inte för sina barn?

Vi kom i alla fall iväg till stationen och kunde åka med ett tåg tidigare till Kastrup än vi hade räknat med. Vilket innebar att vi var där över en timme innan de skulle träffas. Tog en fika på ett café som hade en lätt otrevlig personal. Dålig dag eller stressigt, tja, inte vet jag, men speciellt trevliga var de inte. Kaffet var heller inget vidare. Kokekaffe. Inget för en skåning det inte.

Informationen från personalen från STS var heller inget att "hänga i julgranen". Rörigt värre och motstridig information. Hoppas det fungerar bättre när föräldrarna inte finns i närheten längre. Efter 45 minuters köande för checka in bagaget kom de i alla fall iväg till säkerhetskontrollen. Och nu var det -"Hej då mamma. Vi ses om tre veckor". Just som jag skriver detta bör de ha landat och står väl och väntar på sina väskor. Sedan väntar transporten fram till kursorten. Hoppas det blir en bra vistelse, en bra familj och bra tjejer hon ska dela rum med.

Själv fick jag ta tåget tillbaka till Sverige och bilen på stationen i ösregn som verkligen inte minskat. På tåget mötte jag ett par som just kommit hem från Island. De hade haft strålande solsken varje dag. Hm, det kan man verkligen inte säga vi har haft här hemma den senaste tiden...

Inga kommentarer: