onsdag, juli 04, 2007

Packning

Nä, inte min. Än. Har hjälpt äldsta dottern att packa för språkresan till England. I morgon bär det av. Först en tur till Danmark och Kastrup, för vidare transport till England och Heathrow. Undrar vem som är mest nervös - hon eller jag. Tre veckor ska hon vara borta. Visst, det är en organiserad resa, men det är första gången hon reser utan någon släkting och utan kompisar. Hon är en framåt tjej så det bör ifs inte vara några problem. Hon kan ta för sig om det behövs. Hoppas hon får en fin upplevelse bara. Det är väl det som jag är mest nervös över och att resan blir vad hon förväntat sig.

Själv ska vi ut några veckor med husvagnen. Maken, jag och minsta dottern. Åker på söndag eller måndag. Först en tur till Småland och Astrid Lindgrens Värld. Sedan möter vi upp min syster och hennes sambo i Kalmar för att spendera en vecka där och i glasriket. Ska bli kul. Hoppas bara jag kan slappna av och ha semester när stora dottern är i England och sonen är hemma. Sonen, ja, han ville inte med oss. Och visst, det kan jag väl förstå. 15 år. Vad vill man på husvagns-semester med mamma och pappa? Så han får stanna hemma. Mat och sova får han hos mormor och morfar. Lite koll måste vi ha på honom...

Inga kommentarer: