fredag, juli 03, 2009

EMD, Alcazar och 100 år

Döttrarna, sonen med flickvän och jag är nyss hemkomna efter en kväll på "stan". Färjelinjen och hamnen här i stan firar 100 år och då har kommunen ordnat en massa trevligheter. Bland de här trevligheterna finns bla utställningar, tivoli, ölservering vid gamla centralstationen (som inte använts på måååånga år) och underhållning i och utanför densamma. Bla spelar några lokala band, några artister från Tyskland underhåller och som idag spelade EMD. Inte för att jag är någon "fan" till EMD direkt, men jag tycker det är roligt att det ordnas något och ställer gärna upp som publik för att det ska bli fler "trevligheter" längre fram. I morgon tänkte jag ta ytterligare en tur till "stan" eftersom det firas i dagarna tre. Först är det tänkt att lilla dottern och jag ska se Britta & Mälitta på dagen och lite senare på kvällen när jag förhoppningsvis lämnat av dottern hos svärisarna ta en tur dit igen, ta en öl med syster och lyssna på Alcazar.

Inga kommentarer: