tisdag, juni 09, 2009

Omorganisation

Som så många andra företag har mitt fått för sig att de ska omorganisera. Egentligen skulle det varit klart 1/1 2009, men byte av diverse chefer däribland min har gjort att det dragit ut på tiden. I fredags fick vi på min avdelning reda på hur det ska se ut, dock utan namn och det förslaget skulle tas upp till diskussion med facket idag och därefter godkännande av detsamma. Igår fick jag och mina kolleger till ett möte med fackrepresentanten där vi framförde våra önskemål på den nya organisationen. Detta resulterade i att vi blev kallade till ett möte med vår chef idag där han lite mer ingående förklarade sina tankar. För några av mina kolleger innebär det ganska stora förändringar men för min del ser det ut att bli ungefär som tidigare. Det som är det tråkiga i hela den här historien är att vi är 4 personer kort. 2 har fått anställas men de övriga två får vår chef inte anställa eftersom företaget måste spara och har anställningsstopp. Dessa två som har anställts hade anställts innan anställningsstoppet och går in med högre lön än många av oss "gamla". Bla en tjej som ska jobba med väldigt lika arbetsuppgifter som jag har får 1900kr mer per månad. Vad är det för ekonomi i det när företaget måste spara?

Inga kommentarer: