onsdag, maj 27, 2009

Stress

Nu börjar jag känna viss stress inför studenten. Alla frågar hela tiden om allt är under kontroll och det är det INTE!

-Trädgården ska fixas
-Det ska räknas bord och stolar så att alla får nångstans att sitta
-Det ska placeras bord och stolar, huset ska städas ordentligt (gud vet var folk som aldrig varit hos oss tidigare kommer att titta)
-Studentplakat ska hämtas
-Studentpresent ska fixas
-Mat ska handlas
-Mat ska fixas
-Tårtor ska bakas
-Dricka ska kollas (det mesta är handlat men svärisarna tar en tur till Tyskland sista veckan och då skickar vi bud om något mer behövs)
-Tallrikar, glas, bestick, kaffekoppar o dyl ska räknas och ev. införskaffas (svärmor har ganska mycket som vi ska låna)
-Dukar ska kollas (har gott om vita bomulls- och linnedukar som vi tänkte använda-de går alltid att lägga i klorin om det blir fläckar)
-Kläder till barnen ska kollas genom så att de är tvättade och strukna
-Studentkläder ska strykas
-Kläder till maken och mig ska inhandlas
-"Studenskan" ska få ihop sin studentvecka med antagningsprov i Växjö samt TV-inspelningar
-"Studentskan" ska trycka in en tid hos frissan för klippning och färgning
-Samt lite andra grejor som jag säkert glömt

Dessutom ska vi hinna med vårfest på dagis, morsdag, familjesamkväm på dagis, föräldra/infomöte på skolan för förskoletösen, något barnkalas, avslutningskalas på dagis, frissabesök för lilla dottern, frissabesök för mig, träffa några tjejer med 6-åringar i Lund mm mm mm

Detta ska vara klart INNAN den 12 Juni. Stress?

1 kommentar:

krusmynta sa...

Oj shit, jag blir alldeles stressad bara av att läsa om det. Då vet jag vad jag har att vänta om ett år alltså ;)

Fast jag har faktiskt redan kommit på en alldeles fantastisk studentpresent till min tjej om ett år. Snilleblixt från klar himmel och nu har jag lagt in det som en påminnelse till mig själv i Outlook på jobbet, för jag litar inte riktigt på mitt eget minne.