måndag, april 06, 2009

Trädgårdsarbete

Helgen spenderades i helgen.

På lördagen vårstädade jag med hjälp av svärmor alla rabatter, klippte bort vissna blommor, krattade bort löv och hackade ogräs medan maken jobbade.

Söndagen var lite tuffare då det höggs, klövs och staplades ved. Dessutom tog vi upp ca 20 kvm marktegel mellan garaguppfarten och trädäcket där det ska läggas byasten och sjösten efter påsk. Maken och sonen tog även bort vår trappa till grovköket där vi ska anlägga en ny trappa. Den som var där var helgjuten med ingjutna tegelstenar. Det tog dem hela dagen. De började vid 9.30 och slutade 18.30 med några få korta pauser. Nu är allt förberett och plattsättarna kan komma när de vill...

Idag är alla möra och har träningsvärk lite här och var. Själv vaknade jag vid 4 då katten ville ut men hade så ont i ryggen att jag knappt kunde röra mig, så maken fick stiga upp. När jag vaknade vid 6 hade den värsta smärtan lagt sig och med några panodil lindrades det så pass att jag kunde ta mig till jobb i tid. Imorgon har jag ändå tid hos kiropraktikern och han kan nog få bort det mesta av det onda i ryggen eftersom det antagligen mest beror på snedbelastning... Ja, jo, jag vet att jag ska ta det lugnt, men jag kan inte....

Inga kommentarer: