fredag, april 03, 2009

Piller och värk

Jag har nu i nästan två veckor tagit det nya läkemedlet och det verkar faktiskt fungera. Våren och värmen som kommit gör visserligen sitt till, men läkemedlet i kombination med halvtidssjukskrivning verkar ha tagit ner de mesta av värken. Ryggen och axlarna värker visserligen fortfarande, men ryggen har inte med fibromyalgin att göra och kanske inte heller axlarna? Läkemedlet är iaf världens sömnpiller. Ca 1 ½ timme efter att jag tagit det däckar jag. Sover som en stock tills klockan ringer på morgonen - jag som normalt vaknar 5-6 gånger per natt för att det gör ont någonstans. Att äntligen kunna sova gör nog sitt till att stävja värken. Första kvällen tog jag pillret tillsammans med kvällsmaten vid 18.30 - gissa när jag somnade. Ungefär samtidigt som minsta dottern, kl 20.

Inga kommentarer: