måndag, mars 09, 2009

Villamässa

Jag, maken och svärföräldrarna var på Villamässan i Malmö igår. Främst var det för att vi har tänkt köpa värmepump. Elräkningarna har verkligen inte varit att leka med den senaste tiden. Vi har direktvärmande el och uppvärmningen för vårt "lilla" hus på drygt 200 kvm är INTE billig. Alltså har vi tagit beslutet att installera en värmepump och igår fick vi mycket tips och idéer från olika försäljare. Vet nu iaf var vi ska sätta den och hur pass kraftig pump vi måste ha. Om vi räknar pessimistiskt ska vi enligt försäljarnas beräkningar tjäna in den på fyra år.

I övrigt var väl villamässan som den var sist vi besökte den för några år sedan. Inga större nyheter. Mycket pooler visades. De vill tydligen att alla ska ha pool. Jag fick äntligen provat MBT-skor så nu vet jag vilken storlek jag ska ha. Tänkte åka upp till mässutställarens butik i Tjörnarp och prova olika modeller lite längre fram i vår. Jag vill verkligen ha ett par MBT och jag SKA offra det på mig. Billiga är de verkligen inte men förhoppningsvis kan de hjälpa ryggen...

Inga kommentarer: