torsdag, januari 29, 2009

VAB

Har varit hemma idag för vård av barn. Minsta dottern drabbades av kräksjuka i går kväll och har kräkts hela natten. Än har hon inte fått behålla någon mat. Hon och jag blir hemma imorgon också eftersom det är jag som tagit i allt som behövts tvättas så är det nog jag som smittar mer än maken. Återstår att se vem mer i familjen som smittas. Äldsta dottern och jag har stoppat i oss vitpepparkorn medan maken och sonen tycker det är humbug. Spelar ingen roll om det är placebo, tycker jag, blir jag inte sjuk kan jag gärna stoppa i mig några vitpepparkorn om dagen.

1 kommentar:

Annica sa...

Men usch, stackars liten. Hoppas ni andra slipper, fast det brukar ju vara svårt... Vi har sluppit kräksjukan hittills, men storpojken lyckades trilla och få in en gren i kinden i förrgår, så han är hopsydd, svullen, och har ett stoort plåster på kinden. Är det inte det ena så är det det andra... Kram!