fredag, december 12, 2008

Älskar

Jag älskar lucia. Jag tycker det är så underbart och vackert - trots tidiga morgnar.

Idag har jag hunnit med två luciatåg och två lussefikor på morgonen.

Minsta dottern var tärna - den enda tärnan i lussetåget på dagis. Mysigt och spontant som 4- 5-åringar brukar vara. En lussefika med lussebullar som barnen bakat. Lotteri där vi vann på tre av våra sex lotter. En mörkerkikare, Noblesse och ett stort pepparkakshjärta.

Nästa lussetåg var i kyrkan där äldsta dottern valts till lucia för gymasiet där hon går. Hann precis dit innan de skulle tåga in. Underbart vackert med ett luciatåg bestående av elever som går musikprogrammet på gymnasiet sjungandes i en kyrka. Dottern sjöng några verser solo och några verser tillsammans med en klasskamrat. Gissa om det var en stolt mamma...

Sedan bar det iväg till jobb och lussefika igen ;-))

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så vackert, jag förstår att du är stolt. Själv är jag lite ledsen att det inte blev något luciatåg för min dotter i år. Dagis valde bort det av diverse skäl...

Kram Veronica

Annica sa...

Mina barn har lussat för första gången nu. Det är ju så gulligt så man håller på att svimma! Och jag höll på att bli alldeles vindögd för jag ville titta på båda barnen samtidigt, hela tiden.

Kram!