fredag, november 21, 2008

Ingen tjejträff

Det "bidde" ingen tjejträff i kväll för min del.

Trots alla varningar om snöoväder, halka och blåst begav jag mig iväg för att äntligen träffa tjejerna. Men jag kom inte långt. Den väg som normalt tar mig 15 minuter tog ikväll drygt 30 min. Det gick i 50 km i timmen istället för normala 70, 90 och 110... Snorhalt var det också. Jag fick sladd en gång på den här sträckan. Tacka sjutton för att alla körde långsamt. Inte såg man mycket heller som det snöade och blåste. Så efter dessa 30 minuter beslutade jag mig för att vända. Insåg att det skulle ta runt 2 timmar att komma fram till Krusmynta med den hastigheten. Tyvärr. Jag som hade sett fram mot kvällen så länge. Varför skulle snöovädret dra in över skåne just ikväll? Kunde det inte väntat några dagar? Så istället för god mat och tjejsnack blev det hämtmat och familjemys framför Idol. Visst var det mysigt och trevligt men det kan jag betydligt oftare och lättare än en kväll med alla dessa trevliga tjejer .Hoppas i alla fall att ni andra hade trevligt. Skulle så gärna velat vara med.

2 kommentarer:

krusmynta sa...

Vi saknade dig och Renée! Men annars var det himla trevligt.

Det är ju typiskt att snön skulle komma just igår, men jag har full förståelse för att du vände!

Och tack så himla mycket för den fina presenten.

Kram

Anonym sa...

Jättetråkigt att du inte kunde komma, så typiskt med snöstorm just då...

Hoppas vi ses snart!

Kram