onsdag, oktober 15, 2008

Optiker

I drygt 1,5 månad har jag haft problem med mina ögon, framförallt det högra. Fram mot eftermiddagen har det känts som om jag har fått något skräp i ögat - eller optikerns ord "en främmande kropp i ögat". Ju längre eftermiddagen och kvällen gått desto jobbigare har det varit. Jag jobbar väldigt mycket framför datorn och jag misstänkte att det var som jag blev trött i ögonen och behövde glasögon. Optikern har gjort noggranna undersökningar båda dagarna jag var där, men glasögon behöver jag absoult inte. Jag har perfekt syn utan korrigering. Ser tom lite för bra. Jag som haft glasögon sen jag gick i 5:e klass... Dock har jag sällan använt dem eftersom jag aldrig trivts i glasögon. Och då är det ju bra att jag inte behöver några...

Optikern gjorde även en tryckmätning, även den helt perekt. Det enda han möjligen kunde misstänka orsakar mina problem är att på ett jättelitet område uppe under ögonlocken så fastnar inte tårvätskan. Han har patienter med mycket större områden som inte känner av det så han ville inte riktigt tro att det var det som är orsaken. Tårvätskan i övrigt är helt okey. Det som händer nu är att jag fick en gel som jag ska ta i ögonen (typ som när man tar medicin när man fått ögoninflammation) för att göra tårvätskan mer tjockflytande. Vi har redan provat en sort som var droppar men det hjälpte bara någon timme. Än har jag inte provat gelen eftersom jag misstänker att man inte ser så bra ett tag efter att man tagit det. Tänkte prova i eftermiddag när jag kommit hem. Återstår att se om det fungerar...

Inga kommentarer: