onsdag, september 17, 2008

Sjuk

Idag är jag hemma från jobb. Gick hem en halvtimme tidigare igår, och trodde att huvudvärken skulle gå över tills idag men både den och värken i kroppen och frossan blev värre så jag sjukade mig i morse. När jag pratade med företagshälsovården (vi ringer dit för att sjuka oss) trodde de att det kunde vara ett virus. Jag hoppas verkligen det är så som de säger och inte värken som blivit värre nu när det blivit höst. Jag har under flera år reagerat på mer värk när det börjar bli kallt ute. Och det här är faktiskt den tredje (och värsta) omgången värk jag har sedan sommaren försvann. Så idag har jag sovit, läst och surfat så här långt. Ska strax sova (förhoppningsvis) en stund till och sedan ta något att äta. Eller tvärt om. Men varför får jag så dåligt samvete? Kan någon förklara för mig varför jag har så dåligt samvete av att vara hemma? Jag har ju faktiskt ont och mår inte bra. Känner som om jag smiter från allt på jobbet.

2 kommentarer:

Annica sa...

Vilket roligt uttryck, att "sjuka sig"! Men tråkigt med virus och värk. Och jag vet precis vad du menar med dåligt samvete fast man faktiskt är sjuk..

Kram & krya på dig!

~ Kaffemoster ~ sa...

Uttrycket har jag väl egentligen stulit från min syster. Men jag tyckte det lät roligt och har börjat använda det.