måndag, september 29, 2008

Loppis

I lördags var jag på loppis i Anderslöv. Öppna förskolan har två gånger varje år en loppis där man säljer barnkläder, leksaker och barnartiklar. Ibland har jag själv lämnat, men i år åkte jag dit för att handla. Hittade jättefina Hello Kitty tröjor till minsta dottern, en tunika från Esprit som inte kan ha varit använd mer än ett fåtal gånger, en Me & I t-shirt som såg ut som ny, Hello Kitty jeans som var fina och en hel drös VHS-filmer med klassiska Disneyfilmer som Törnrosa, Ringaren i Notre Dame mfl. Allt för 10-25 kr/st. Helt förträffligt tycker jag. Nästa söndag tänkte jag försöka ta mig till Nöbbelöv och deras loppis där. Jag har aldrig varit där förut, ska bli spännande att se utbudet där.

1 kommentar:

Annica sa...

Nöbbelöv har jag varit på ett par gånger, har en kollega i byalaget där. De har massor med kläder, dock är det ganska rörigt, och mycket folk. Kläderna ligger förvisso storlekssorterade, men i stora drivor som man får rota igenom. Inga märkeskläder direkt, men jag kommer alltid hem med ett par kassar bra dagiskläder för bara ett par hundralappar. Skulle åkt dit på söndag om det inte hade krockat med lillkillens minisim.