måndag, juli 14, 2008

Lördag

Lördagen spenderade jag och minsta dottern med några vänner vi inte träffat på lääääänge. Annica och hennes 5-åriga son, Krusmynta (som blivit så smal) med sin 5-åriga dotter och G (nyss hemkommen från Mexico) med sin 5-åriga son fikade med oss i vår trädgård och solen sken på oss nästan hela tiden. Plötsligt mörknade dock himlen och det började åska, men den var över nästan lika plötsligt som den kommit. Även Gabbiz och hennes son skulle ha kommit men de blev sjuka och fick ställa in i sista stund. Synd. Dessa trevliga mammor från runt om i Skåne har jag umgåts med sedan dottern låg i magen och har träffat sedan dess. Tyvärr har jag haft svårt att träffa dem de senaste gångerna, men äntligen fick vi en trevlig eftermiddag tillsammans. Tack tjejer.

Även barnen verkade tycka det var trevligt. De gungade, studsade studsmatta, spelade fotboll och bandy; lekte i sandlådan och i lekstugan mm.

När alla åkt hem ville dottern se på film. Jag tyckte det var okey att hon varvade ner en stund medan jag ställde iordning det sista. När hon sedan kommer ner efter en stund får jag och maken världens chock. Hon hade klippt av sig nästan allt hår! Istället för att titta på film hade hon klippt sig! Hon måste ha tyckt att killarnas kortklippta frisyrer var snygga, för hon såg nästan ut likadant. Några långa hårtussar här och där fanns kvar. Hon som för bara några dagar sedan ville ha lika långt hår som Ariel. Nu fanns inget kvar. Äldsta dottern som ibland klipper sina kompisar fick rycka in och fixa till en frisyr så gott det gick. Så nu har vi en kortklippt dotter. Hon liknar nästan Skrållan i "Saltkråkan". Behöver jag berätta att mamma och pappa inte blev så glada?

3 kommentarer:

krusmynta sa...

Tack själv, det var jättetrevligt!

Tänk som min 17-åring sa när hon inte blev riktigt nöjd med sin nya frisyr "Det är bara hår, det växer ut igen" ;)

Annica sa...

Först - tack för senast! Det var jättetrevligt!

Men - lilla gumman, klippa av sig håret?! Och visst, det växer ut, men jag förstår att du blev chockad! Punk-Ariel?

~ Kaffemoster ~ sa...

Visst är det så att det växer ut igen. Men chocken har lite svårt att lägga sig. Dottern verkar dock inte direkt ångra sig. Punk-Ariel kanske vore något, ska berätta det för henne...