torsdag, juni 05, 2008

Träning

Igår lyckades jag äntligen ta mig iväg till gymmet. Det var länge sen sist och det känns i ryggen. Ska nu gym-träna en gång i veckan under sommaren, har jag tänkt. Dessutom ska det bli fler promenader. Måste på något sätt planera in dem i någon sorts schema. Det är inte så lätt när någon måste passa lilla dottern när jag är ute och går. Maken jobbar runt 60-65 timmar i veckan så honom ser vi inte mycket av och de stora barnen ser vi knappt heller, de är alltid med sina kompisar. Visst skulle hon kunna vara hos mina föräldrar eller svärisarna, men då blir det så omständigt med en gång. Måste försöka få lilla dottern att lära sig cykla på tvåhjuling så kan hon hänga med mig istället.

För att återgå till gymmet igår så blev det några turer på vibrationsplattan. Den är så underbar. Allting som sitter fast i ryggen lossnar. Använde plattan både som uppvärming och som avslutning. Dessemellan blev det en massa lyftande av vikter, som resluterade i mycket knak med lossnande i ryggen och axlarna samt 15 minuter på crosstrainern. Vågade inte köra mer eftersom det var första gången för att den tar ganska hårt på ländryggen där jag har mest problem. Nästa vecka får det bli lite hårdare träning. Nästa träning på gymmmet är inplanerad att infalla måndag eller onsdag kväll, beroende på vilken kväll maken är hemma och promenad är inplanerad imorgon medan lilla dottern är på kalas.

Inga kommentarer: