onsdag, maj 28, 2008

Vårfest

Imorgon är det dags för vårfest på dagis. Barnen målar alster som föräldrar och annan släkt kan köpa. Det finns lotteri, kakförsäljning, tipsrunda, kaffservering och grillad korv. Ibland ordnas även ponnyridning. Allt för att föräldrar och släkt ska göra av med lite pengar. Dessa pengar går sedan till barnen i form av olika kulturarrangemang. Oftast får man ihop ganska många tusenlappar. Den kultur som står närmast på tur för barnen är ett besök av Britta & Mälitta. De har varit på besök på dagis tidigare och det har varit lika uppskattat varje gång. Dottern gillar dem jätte-mycket. Så efter jobb idag är det till att åka hem och baka en kaka för att sen köra till dagis i kväll och lämna den. Tyvärr har jag fullständig idétorka och vet inte vad jag ska baka. Vi känner att vi vill bidra med något mer förutom de saker vi sponsrade lotteriet med. I år bidrar vi INTE med arbetskraft som vi gjort de andra åren. I år vill jag bara vara förälder som går med mitt barn och njuter. Och maken jobbar... I år får någon annan ställa upp även om jag vet att det är mycket svårt att få föräldrar att ställa upp och offra lite av sin tid.

Inga kommentarer: