tisdag, februari 26, 2008

Årets frågeformulär

Fick det här på mail från min syster. Lägger ut svaren här för er som vill lära känna mig bättre :)

(Undrar vad som hänt med fråga nr1?)

2. VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG?
Har inte byxor utan en blå jeanskjol.

3.VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU?
Kollegan i rummet bredvid som pratar i telefon. Och på Radio Malmö Hus ;-) Något annat får man inte in på radion här ute på landet.

4.VAD GJORDE DU IGÅR KVÄLL?
Jobbade. Höll cirkelkurs i FrontPage på Vuxenskolan till 21 och när jag kom hem slappade jag lite framför tv:n och sen röjde jag och förberedde mat och kläder för idag.

5.VAD VAR DET SISTA DU ÅT?
Förutom ett äpple på förmiddagsfikan så var det frukost som bestod av några koppar kaffe ;-) ett glas apelsinjuice och en fullkornsmacka - halva med ost och alfalfagroddar och halva med skinka och groddar.

6. HUR ÄR VÄDRET HOS DIG JUST NU?
Meterologisk vår ;-) Grått, mulet, blåsigt, regn...

7. DEN SISTA PERSONEN DU TALAT I TELEFONEN MED?
Någon som inte fått avdrag på lönen för tjänstledighet i januari. Tänk att det finns ärliga människor.

8. DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA KÖNET?
Hur öppen (social) personen är. Och så humöret, kanske.

9. TYCKER DU OM PERSONEN SOM SKICKADE DETTA TILL DIG?
Absolut! Till 200%, minst!

10. HUR MÅR DU IDAG?
Helt okey - om man bortser från värken i hela kroppen som är värre än på länge. Men värk är ju nästan ett normaltillstånd för mig så det är inget att klaga på...

11. VILKEN ÄR DIN FAVORITDRYCK?
Kolsyrat vatten. Tråkigt? Jo, jag vet. Men gott.

12. FAVORIT ALKOHOLBASERAD DRYCK
Ett glas gott rödvin. Kanske Sieglo eller Faustino.

13. FAVORITSPORT?
Sport och sport? JAG gillar PowerYoga även om kroppen inte gillar det just nu.

14. HÅRFÄRG?
Färgat mörkbrunt. Annars hade det väl varit grått...

15. ÖGONFÄRG?
Blågrå.

SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG?
Soluppgång. Trots att jag inte är morgonmänniska gillar jag att titta på soluppgångar. Har fotat maaassor av soluppgångar på väg till jobb under åren.

17. SYSKON Å DERAS ÅLDER?
Syster, snart 34.

18. Favoritmånad?
December är rätt okey med advent, ljusstakar osv. Annars är favoriten Juli, med värme, sol, ljus och semester!

20.SENASTE FILMEN DU SÅG?
Minns inte. Slötittar ofta på dåliga filmer på TV. På bio var det I am Legend med Will Smith - som var sådär.

21. FAVORITDAG PÅ VECKAN?
Fredag och lördag delar väl lika i den här frågan. Fredagen för att det är sista dagen i arbetsveckan och jag är ledig två dagar efter det. Och lördagen just för att man är ledig och kan träffa vänner och bekanta eller pyssla lite hemma.

22.FAVORITHOBBY
Trädgården, gillar att pyssla, plantera, gräva, flytta växter - önskar jag hade mer tid.

23. ÄR DU FÖR BLYG FÖR ATT BJUDA UT NÅGON?
Att bjuda en kompis på fika, lunch eller middag är helt okey.

24.FAVORITLÅT/AR
Lyssnar på allt. Men Fridas "Upp och hoppa" låt i melodifestivalen är väl rätt okey.

25. SOMMAR ELLER VINTER?
SOMMAR!!!! Önskar vi hade sommar alltid! Kroppen värker inte så mycket när det är varmt.

26. KRAMAR ELLER KYSSAR
Kramar. Helst spontana.

29. VILL DU ATT DINA VÄNNER SKA SVARA?
Absolut, nyfiken som jag är...

30. VEM ÄR DET STÖRST CHANS ATT HON/HAN SVARAR?
Alla? Annars hade jag inte skickat det till dem...

31. VEM ÄR DET MINST CHANS ATT HON/HAN SVARAR?
Vet inte...

32. HUR BOR DU?
Villa byggt 1979...med allt vad det innebär...

33. VAD LÄSER DU FÖR BÖCKER?
Deckare. Favoritförfattare just nu är Liza Marklund. Men just nu läser jag bara tidningar. När jag väl läser böcker så sträckläser jag.

34. HUR SER DIN MUSMATTA UT?
Har ingen. Har en lasermus och den funkar bra på bordet. Musmattor ger bara skav på handleden...

35. FAVORITSPEL?
Gillar inte sällsapsspel precis, men om jag måste välja så blir det TP.

36. KAN DU NUDDA DIN NÄSA MED TUNGAN
Nope

37. KAN DU KORSA ETT ÖGA ÅT GÅNGEN?
Nope

38. ÄR DU ROMANTISK?
Är jag väl. Tror jag... Jag gillar tända ljus - helst många och gärna doftande, rökelser i milda dofter, fint dukat bord, lugn musik i bakgrunden, en god middag...

39. SKULLE DU SÄGA SJÄLV ATT DU ÄR LYCKLIG?
Tycker jag väl att jag vill kalla mig. Även om jag inte gillar mitt jobb och att sitta instängd på ett kontor en massa timmar om dagen.

40. VILKA HAR DU SÄNT DETTA MAIL TILL?
Har väl inte skickat iväg det än...

41. VAD SKA DU GÖRA IMORGON?
Jobba och sen hämta dottern på dagis. Därefter ska vi storhandla inför stora och lilla dotterns kalas i helgen.

42. VAD ÄR KLOCKAN JUST NU?
12.00 - snart lunch

Dina svar????????????????????????????

Inga kommentarer: