fredag, februari 08, 2008

Feberfri men hostig

Jo då, febern släppte sakta men säkert i går eftermiddag. Stannade dock hemma från jobb idag oxå eftersom jag hostar något otroligt. Det sa sköterskan jag pratade med i veckan - att efter influensan kommer en kraftig hosta. Jo, jag tackar. Det stämmde exakt. Sova får man göra någon annan natt... Inget hjälper, inte ens den där dunder-hostmedicinen som brukar hjälpa mot all hosta. Så idag har jag tagit det lugnt. Sitter här, när klockan är 11, fortfarande i morgonrock. Ja, ja, jag ska strax gå och göra mig iordning. Men jag har passat på att vila mig och ta det lugnt nu i förmiddag för när dottern kommer hem blir det allt annat än lugnt. Maken ska hämta dottern på dagis redan kl 13 idag eftersom han för en gångs skull slutar tidigt.

Och den här gången har jag inte haft dåligt samvete för att jag har varit hemma och varit sjuk. Jag är sällan sjuk mer än max 2 dagar. Den här gången har jag VERKLIGEN varit SJUK. Jag har legat däckad i sängen. Det var inte förrän i går eftermiddag/kväll jag började känna mig som människa igen. Dåligt samvete... förresten... har jag kanske fått... nu idag... jag har faktiskt tvättat två maskiner tvätt idag... och satt igång diskmaskinen... och röjt lite i köket... och mailat studievägledningen på högskolan.. och så läst bloggar... Men så har jag ingen feber idag utan är bara trött och hostig....

Middag ikväll blir förresten kräftor (med skal), räkor (utan skal), rostat bröd, sallad, lite god ost och ett mycket gott vitt vin. Det ni...

Inga kommentarer: