torsdag, november 29, 2007

Jobb och kontor och framtiden

Så jobbar jag på kontor igen. Mitt ute i ödemarken - igen. Har blivit löneassistent nu "in the middle of nowhere". Inte riktigt vad jag räknat med... Jag kan INGENTING om löner och avtal. Måste lära mig ALLT. *suck* Det är verkligen inte vad jag vill syssla med i framtiden - det jag kommit fram till under den här veckan jag jobbat. Men jag har åtminstone trevliga arbetskamrater nu. Och en bra chef. Fast det känns lite som "Vi hade iallafall tur med vädret"...

Har åtminstone tagit beslutet att söka om till högskolan igen tills nästa höst. Med annat huvudämne. Svenska i ett mångkulturellt samhälle i stället för Kultur, medier och estetik. Antingen blir det (högstadie- och) gymnasielärare med trolig inriktning på svenska, datorkunskap och ekonomi eller specialpedagog för förskolan och grundskolans tidigare år. Oberoende vilket blir utbildningen 5 år *huga* (ska kanske plugga till läkare istället... *tänker*) Enda nackdelen är om jag ska bli specialpedagog så måste jag jobba minst 3 år som lärare innan jag kan söka specialpedagogprogrammet... Får fundera ett tag till...

Inga kommentarer: